חנויות באינטרנט

הסתיים עידן האבן. אנחנו בעידן הטכנולוגי וכל מי שמעוניין להרוויח מהעסק שלו, נכון לו בשלב כזה או אחר לבנות חנות באינטרנט.

חנויות באינטרנט - כדאי ?

כיום, האוכלוסייה של בעלי עסק המוכרים מוצרים פיזיים מתחלקת לשניים. קבוצה אחת היא של בעלי עסק קיים ופיזי שמכירים מאז ומעולם שמי שמעוניין למכור מוצרים צריך לשכור או לקנות מרחב ולפתוח חנות למכירת מוצריו. כשבעל העסק שהקים את העסק הוא עשה מחקר שוק של מיקום מתאים, תחרות בסביבה, בדיקת עלויות שונות כמו רכישת ציוד לחנות או ריהוט לחנות ועוד. זוהי הקבוצה הראשונה. בעלי החנות הפיסית.

הקבוצה השנייה, היא בעלי העסק שמבינים שכיום מי שרוצה להצליח צריך להיות באינטרנט. ומבינים שחנות וירטואלית היא הרבה יותר חשובה מחנות פיזית במיוחד מי שמכיר את אמזון, איביי או עליבאבא או מי שכבר יצא לו לקנות מוצרים מהאינטרנט. קבוצה זו מבינה שההצלחה טמונה שם.

חנות באינטרנט - עלויות

שתי קבוצות אלו, צריכות להבין מה זה אומר כדי להצליח. רבים העסקים שבנו אתר, בין אם לבד ובין עם בונה אתרים מבלי לדעת לאן הם נכנסים ומה הם רוצים והדבר לא צלח. המזל כיום שיש חברות בניית אתרים שמודעים לצורך העולה ומודעים לכלל משתנים נדרשים מעבר לבניית אתר פשוט.

ניתן להשאר ברמת פתיחת חנות פיזית, ויש כיום חנויות פיזיות מוצלחות לא פחות מחנויות אינטרנטיות. גם אין זה אומר שיש לבחור או באפשרות הזו או באפשרות השנייה. המשמעות היא רק שמי שרוצה להצליח ובגדול, חשוב ונכון לו לעבור לאינטרנט.

המשתנה הראשון הנו הדומיין של האתר שהוא בעצם הכתובת אותה יקלידו הלקוחות ויגיעו לאתר. כל אתר מקבל כתובת בדיוק כמו החנות הפיזית. ואותה יש לרכוש. (בטווח של 60-100 ש“ח)

המשתנה השני הוא האחסון. האתר שלכם יצטרך להיות מאוחסן במחשב מסויים ולשם כך יש חברות שונות שלהן חוות שרתים חזקות וגדולות והן מסכימות לאחסן (לשמור) שם את האתר (כך שהוא יהיה פעיל וזמין לכל מי שיקליד באינטרנט את כתובת האתר). (בטווח של 50-100 ש“ח).

המשתנה השלישי הנו עלות בניית האתר. למי שיבחר בפלטפורמות החינמיות, כמו שיש בוויקס או וורדפרס לא תהיה לו כל עלות, (יש מחיר ברמת יכולת העיצוב, מודעות שעולות ועוד פיצ‘רים שצריך לקבל כעובדה בגלל שמדובר על בסיס עיצוב חינמי). לרוב לחנויות רציניות אשר מכוונות גבוה להצלחה גדולה בכל מקרה עדיף לרכוש דווקא את המסלול הלא חינמי כך ישדר האתר רצינות ואפשר חוויית משתמש טובה יותר. ישנן אפשרויות רבות כמו השתיים הקודמות שצויינו, שופיפיי, אטסי ועוד.

 

המשתנה הרביעי הוא עלות בניית האתר בפועל. כאשר בעל העסק עצמו בונה את האתר הוא בעצם משלם על הבנייה בזמן שלו וכאשר בעל העסק מבקש מבעל מקצוע אחר לעשות זאת הוא משלם על כך בכסף. וזה נתון לשיקול הדעת של בעל העסק.

ישנו מרכיב חמישי שאינו קשור באופן ישיר לבניית האתר אלא נלווה אליו והוא אפשרויות הסליקה. כלומר, קבלת התשלום שקורה גם בחנות הפיסית. שהרי כל המטרה היא למכור את המוצרים. ישנן מספר חברות המאפשרות קבלת תשלום דרכן, ויש לשלם להן את עמלות השימוש השונות.

האתר שלכם שהוא בעצם החנות הווירטואלית צריך להיות מורכב משני חלקים. החלק של המידע כדי שהגולשים יבינו מה בכלל מדובר והרצון יעלה בהם לחקור עוד באתר והחלק של המוצרים שצריכים להיות מוצגים באופן אטרקטיבי שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להקליק ולקנות (בחנות הפיזית המשמעות היא לקחת את המוצר ולגשת לקופה).

לייעוץ מקצועי ללא עלות

איך בנוייה החנות ?

האתר שלכם שהוא בעצם החנות הווירטואלית צריך להיות מורכב משני חלקים. החלק של המידע כדי שהגולשים יבינו מה בכלל מדובר והרצון יעלה בהם לחקור עוד באתר והחלק של המוצרים שצריכים להיות מוצגים באופן אטרקטיבי שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להקליק ולקנות (בחנות הפיזית המשמעות היא לקחת את המוצר ולגשת לקופה).

האופן בו ייכתב התוכן או יסודרו המוצרים המוצגים כמו גם העיצוב כולו של האתר צריכים להיות באופן מזמין שיגרום לגולשים להשאר עוד ועוד באתר ולא רק לרפרף. כבעל עסק שההתמחות שלו היא מכירת המוצרים לא תמיד יש את העין המתאימה (מעבר לחוסר הזמן) בעוד שבוני האתרים המאומנים לכך, ידעו בדיוק להתאים את הצבעים, את סידור המוצרים באופן שישפיע על המכירות.

כיום ישנן פלטפורמות רבות לבניית האתר. העצה הראשונית היא קודם לחקור. מבלי להתחייב ומבלי לרכוש דבר. קודם להבין מה קורה בכלל. אין מדובר על השקעת ימים כלילות כדי להבין את העולם, שכן באמת בשביל זה יש את בעלי המקצוע, אך, ידע כללי יעזור מאוד להבין מה רוצים ולאן מכוונים.

מעבר לכך, במידה שהזמן שלך כבעל העסק יקר יותר ואינך רוצה להתמקד בהבנת המערכת של בניית האתרים והתמודדות עם האתגרים שעולים מכך, ישנו בונה האתרים המקצועי שלרוב מבין את המערכות השונות מהמסד ועד הטפחות. ברגע שידוע וברור מה רוצים להשיג, בונה האתרים נכנס לעניינים.

פרוייקטים שלנו
טכנולוגיות

זוהי נקודה שחשוב להתעכב עליה. מרבית מאיתנו ובטח ובטח בעלי עסק חדשים, נמצאים תחת תקציב ולעתים אף מתחילים את העסק ללא תקציב גבוה במיוחד. מתוך כך, מי שמעוניין בבניית חנויות באינטרנט סביר שיחפש אחר האפשרויות החינמיות כמו גם סביר שיחשוב על בנייה בעצמו.

המחשבה הרווחת היא חסכון. ’אם אבנה בעצמי את האתר, אחסוך כסף‘. ומחשבה נוספת שיכולה לעבור היא ’עם כל הפלטפורמות החינמיות, אין סיבה שלא אצליח גם אני‘. אלו מחשבות שמאוד נכונות. זה באמת נכון שבעל העסק יחסוך כסף וזה באמת נכון שהוא יכול לעשות זאת לבד. כמו שנאמר ’זו לא תורה מסיני‘. יחד עם זאת, בדיוק כמו שבעל העסק מומחה בתחומו ולא בתחום בניית האתר, כך כם בונה האתרים מומחה בתחומו. זוהי עבודתו ומשם מגיע הנסיון שלו.

לעתים החסכון בכסף עולה בזמן והמון תסכול. לעתים האתר נבנה בקלות, אך הוא אינו משדר את מה שבונה האתרים יעשה לחנות וכמובן ישפיע על חווית הלקוח ועל קניית המוצרים.

אפשר לעשות זאת לבד, ורבים מהעסקים עושים זאת לבד, אך בשלב מסויים, הם יגיעו לבניית האתרים בדרך כזו או אחרת. אם זה על ידי פגישת ייעוץ ואם על ידי בנייה מחדשהיות שלא יגיעו לתוצאות הרצויות מבחינתם.  על כן, השאלה היא רק מתי יגיע בעל העסק לבונה האתרים ומה הוא רוצה להשיג מהעסק שלו.

חנויות באינטרנט
לסיכום

ישנן עוד דרישות מעבר לבניית חנות באינטרנט כדי לוודא הצלחת העסק. בדיוק כמו שצריך מודעות, שילוט ומבצעים שונים כדי להגדיל נוכחות והכרות עם החנות הפיזית, כך גם כאן. לא מספיק שיש אתר ויש צורך לעזור לו להיות מוכר על ידי יותר גולשים באינטרנט ולהגדיל את החשיפה כדי בהמשך להגדיל את המכירות. ולכך נכנס נושא קידום האתרים שהוא השלב הבא והמקצועי לא פחות להמשך צמיחת העסק שלך. 

כמו בכל עסק שמתחילים בחזון, בבניית תכנית עסקית ובהבנת הכיוון שאליו רוצים לקחת את העסק. כך גם במקרה זה. בניית החנות הוירטואלית הוא פרוייקט ולמי שמעוניין להרים את העסק שלו ולא ללכת סחור סחור או לבזבז את זמנו, חשוב שיעשה זאת באופן מדובר ומובנה.  

הא לכם לקדם את העסק שלכם צעד קדימה ?